Hej
Bente!
Tak
for dit brev. Carsten er en vældig fornuftig og begavet dreng, med et højt
humør og et solidt fagligt niveau. Dog har vi på det seneste, bidt mærke i, at
Carsten dukker uforberedt op til timerne og han engagerer sig ikke i hverken
det faglige eller det sociale i klassen. Vi har i teamet diskuteret, om hans
uro skyldes dårlig søvn? På baggrund af hans mangel på entusiasme i klassen,
har Jeg følt mig nødsaget til, kun at give ham et 4tal. Dette handler ikke om,
at jeg vil hævne mig på Carsten, derimod vil jeg gerne tage problemstillingen
op, og komme med nogle løsningsforslag til, hvordan Carsten kommer fagligt på
banen og byder ind med ideer og viden.
Jeg
har taget din kritik til mig, og vil begynde at differentiere undervisningen
hen imod, at Carsten vil finde den mundtlige undervisning mere interessant. Ville
det hjælpe hvis Carsten måtte bruge sin iPad i undervisningen? Jeg har dog brug
for jeres opbakning. Vi er begge opmærksomme på Carstens behov og må nu arbejde
sammen om at finde en løsning, så Carsten ikke bliver overset i processen. Hvad
er dine forventninger omkring Carstens fremtidige skolegang?
Vi har i dag arbejdet med ansigtløst kommunikation i dansk, dette var vores bud på et brev til forælderene.
Hej Brian! Jeg tror du er kommet til at skrive forkert i brevet; skulle der ikke have stået Michael i stedet for Carsten? Det passer i hvert jo som fod i hose!!!
SvarSletI har valgt en stil i jeres brev hvor I både er neget åbne og påtager jer ansvar. Det er jo en fin strategi, I skal bare huske ikke at tage alting på jer. Fx tror jeg personligt jeg ville understrege at jeg under ingen omstændigheder ville finde mig i beskyldningen om at være hævntørstig... Jeg tror heldigvis at man skal lede ret længe efter en lærer der ligefrem vil hævne sig! Så den beskyldning skal sparkes tilbage til absurditetshjørnet! Synes jeg.